Iranian Agriculture News Agency

قانون جامع کاداستر برای بیش از 98 درصد از اراضی دامغان انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: قانون جامع کاداستر برای بیش از 98 درصد از اراضی دامغان انجام شد.

قانون جامع کاداستر برای بیش از 98 درصد از اراضی دامغان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد با بیان اینکه اراضی ملی حوزه ثبتی دامغان یک‌میلیون و 489 هزار و 694 هکتار است، اظهار کرد: تاکنون در راستای اجرای قانون جامع کاداستر برای بیش از ۹۸ درصد این اراضی اسناد مالکیت تک‌برگی صادرشده است.

وی افزود: در راستای اجرای قانون جامع کاداستری با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک دامغان برای بیش از هفت هزار و 690 هکتار از اراضی ملی شهرستان اسناد تک‌برگی کاداستری صادر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با بیان اینکه اسناد تک‌برگی کاداستری از دقت بالایی برخوردار هستند، ابراز داشت: برای اجرای این طرح اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی در نظر گرفته می‌شود.

عباسی راد در ادامه تصریح کرد: با اجرای این طرح کاداستر علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات ثبتی، تصرف و تعرض و پدیده زمین‌خواری به‌شدت کاهش‌یافته و از سوءاستفاده‌های احتمالی و جعلی اسناد نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و تعامل ایجادشده بین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت‌اسناد و املاک و در صورت تأمین اعتبار لازم، این ظرفیت و امکان وجود دارد تا پایان امسال صدور اسناد تک‌برگی برای اراضی ملی شهرستان دامغان به میزان حدود 56 هزار هکتار برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید