Iranian Agriculture News Agency

طرح کاداستر در بیش از 3 میلیون هکتار از اراضی ملی سمنان اجرا شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح کاداستر بیش از 3 میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان اجرا شده است.

طرح کاداستر در بیش از 3 میلیون هکتار از اراضی ملی سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی سفیدیان در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات صدور اسناد کاداستری اراضی ملی و منابع طبیعی که با حضور مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و در کالپوش برگزار شد اظهار کرد: شهرستان‌های شاهرود و سمنان بیشترین میزان اجرای کاداستر از لحاظ مساحت را دارند.

وی افزود: شهرستان‌های سرخه، میامی، آرادان، گرمسار، دامغان و مهدی‌شهر نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سفیدیان تصریح کرد: استان سمنان در اجرای طرح کاداستر از استان‌های پیشرو کشور است.

محمدعلی سفیدیان با بیان اینکه ریشه کاداستر از کلمه یونانی کاتاستیکن به معنی دفتر یادداشت است، افزود: کاداستر به نقاطی اطلاق می‌شود که هدف از آن تعیین محدوده‌های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک است.

این مقام مسئول گفت: اجرای این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و سایر اعتبارات ملی صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی در اجرای طرح کاداستر به نقشه بزرگ ‌مقیاس اضافه می‌شود.

سفیدیان خاطرنشان کرد: اهداف اصلی اجرای طرح کاداستر اراضی، اِعمال استانداردهای کاداستر در نقشه‌های اجرای مقررات تثبیت مالکیت دولت، ایجاد سامانه کاداستر اراضی ملی و دولتی منطبق بر پایگاه ملی اطلاعات مکانی و اخذ اسناد تک‌برگی اراضی ملی و دولتی است.

وی با اشاره به دستورالعمل کاداستر ملی ابراز کرد: این دستورالعمل شامل مطالعه و اسکن پرونده، جمع‌آوری اطلاعات مکانی، تشکیل بانک اطلاعاتی، تطبیق اطلاعات با طبیعت (جانمایی) و ارائه راهکارهای اجرایی، تدوین و برنامه اجرایی کاداستر، کمیته فنی و ممیزی، اعمال اصلاحات کمیته ممیزی و تهیه کاداستر پلاک، تهیه نهایی کاداستر و پیاده‌سازی و بهره‌برداری سامانه کاداستر اراضی ملی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید