Iranian Agriculture News Agency

کشت ذرت علوفه‌ای در سمنان تا پایان تیرماه ادامه دارد

۲۹۰ هکتار از زمین‌های زراعی دامغان به ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از آغاز کشت ذرت علوفه‌ای در برخی از مناطق این شهرستان خبر داد.

کشت ذرت علوفه‌ای در سمنان تا پایان تیرماه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محسن طباطبائیان اظهار کرد: کشت ذرت علوفه‌ای در مناطق فرات، حومه، امیرآباد و رودبار شهرستان دامغان از نیمه خردادماه امسال آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هر سال بخشی از زمین‌های زراعی شهرستان دامغان زیر کشت ذرت علوفه‌ای می‌رود افزود: امسال تاکنون 210 هکتار ذرت علوفه‌ای در مزارع این شهرستان کشت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه 290 هکتار از زمین‌های زراعی به کاشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یابد.

طباطبائیان از افزایش 20 درصد کشت ذرت در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی حمایت‌های متعددی از کشاورزان داشته است.

وی به برخی از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از کشاورزان ذرت کار اشاره کرد و گفت: با هدف حمایت از کشاورزان ذرت کار 10 تن و 300 کیلوگرم بذر و انواع کود در اختیار کشاورزان قرارگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه رقم غالب ذرت کشت‌شده از نوع سینگل کراس 704 است تصریح کرد: ذرت علوفه‌ای تولیدشده برای تأمین بخشی از علوفه شهرستان است.

طباطبائیان به جایگاه ویژه کشت ذرت علوفه‌ای در تناوب زراعی اشاره کرد و گفت: این گیاه مانع رشد و تخم‌ریزی علف‌های هرز شده و کشت این علوفه سبب بالا رفتن بهره‌وری از زمین‌های کشاورزی و کسب درآمد بهینه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید