Iranian Agriculture News Agency

صدور کارت هوشمند برای عشایر اقدامی در راستای دولت الکترونیک

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که صدور کارت هوشمند برای عشایر اقدامی در راستای دولت الکترونیک است، گفت: تشکل های عشایری باید وارد میدان شوند و در این خصوص سرمایه گذاری و اقدام کنند و عشایر هم باید مشارکت و همکاری کنند.

صدور کارت هوشمند برای عشایر اقدامی در راستای دولت الکترونیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نشست با کمیته فن آوری اطلاعات سازمان اظهار کرد: با صدور کارت هوشمند تمام اطلاعات عشایر و فعالیت های آنان در یک کارت ثبت می شود که اقدامی موثر برای شفاف سازی فعالیت تشکل های عشایری هم است و بسیاری از هزینه های مضاعف نیز از بین می رود.

شفاف سازی و روان سازی خدمات در بستر دولت الکترونیک

وی با بیان این که سیاست دولت بر شفاف سازی و روان سازی فعالیت ها و خدمات در بستر دولت الکترونیک است و تاکید و الزام شده دستگاه ها تا تاریخ نهم آذر ماه سال ۱۳۹۹، همه فعالیت های خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

قندالی به تاکید وزرات جهاد کشاورزی بر یکپارچه سازی اطلاعات اشاره و ابراز داشت: همه ما اثرات الکترونیکی کردن فعالیت ها را می دانیم و کرونا هم به ما آموخت خیلی از کارها را می توان بدون تشریفات اداری انجام داد.

وی تصریح کرد: کار کردن در عرصه دانش و ارائه خدمات و فعالیت ها به صورت الکترونیکی یک سرمایه گذاری است و به هیچ عنوان هزینه نیست و در بستر زمان ده ها برابر به ما جواب می دهد البته باید همه جوانب کار را ببینیم تا کارها به بهترین شکل، به روز و پویا انجام شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: امروز برای پاسخگویی و روان سازی فعالیت ها، ارائه خدمات به طریق الکترونیک یک ضرورت است و امیدوارم بتوانیم در تاریخ مقرر قدم بزرگی در راستای اهداف دولت الکترونیک برداریم.

باید از ایده های جدید استقبال و حمایت کنیم

رئیس سازمان امور عشایر ایران بر بهره مندی از ظرفیت ها و منابع داخلی سازمان و استفاده از مشاوره مشاوران خارج از سازمان در صورت لزوم تاکید کرد و گفت: ارتباط سیستماتیک با استان ها ضعیف است و آنها هم این ارتباط را ندارند و لازم است دفتر فن آوری اطلاعات این موضوع را پیگیری و برطرف کند و بنده نیز حمایت می کنم.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع علم و دانش بحث پایین دست و بالادست مطرح نیست و هر کس یک نظر و ایده و خلاقیت جدید بدهد رئیس آن مجموعه است و همه ما باید این ظرفیت را داشته باشیم و از ایده های جدید استقبال و حمایت کنیم.

باید خودمان را در بخش خدمات الکترونیک قوی کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر نیز در این نشست گفت: کمیته فن آوری اطلاعات برای پرهیز از موازی کاری باید سامانه های بخش های مختلف سازمان را مدیریت کند.

بهرام میراخورلی افزود: ما باید خودمان را در بخش ارائه خدمات الکترونیک قوی کنیم چراکه هر چقدر در این بخش قوی تر باشیم خدمات بهتری انجام می شود.

مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات سازمان امور عشایر نیز در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای پیاده سازی دولت الکترونیک در سازمان و خدماتی که می توان به صورت الکترونیکی به عشایر داد و مشکلاتی که در این خصوص بویژه در کنترل الکترونیکی (GPS) کامیون های آبرسان در مناطق عشایری وجود دارد ارائه داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید