Iranian Agriculture News Agency

برخورد جدی با عرضه گوشت و ماهی خارج از شبکه بهداشتی در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی وانت‌های فروشنده گوشت قرمز و ماهی کنار خیابان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کار خلاف مقررات است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد، چراکه خارج از سیستم صحیح و بهداشتی عرضه می‌شود.

برخورد جدی با عرضه گوشت و ماهی خارج از شبکه بهداشتی در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد با اشاره به این که در کشتارگاه‌ها ناظر ذبح شرعی مستقر است، اظهار کرد: فروش گوشت ذبح شده در خارج از سیستم کشتارگاهی ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخوردهای لازم انجام شده و گوشت نیز ضبط و معدوم می‌شود.

وی وانت‌های فروشنده گوشت قرمز و ماهی کنار خیابان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این کار خلاف مقررات است، چه حلال گوشت باشند و چه حرام گوشت غیر مجاز هستند و در صورت مشاهده توسط اکیپ‌های دامپزشکی و یا حتی نیروی انتظامی برخورد خواهد شد، چراکه خارج از سیستم صحیح و بهداشتی عرضه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: تنها برخی از اوقات بحرانی ستاد تنظیم بازار می‌تواند مجوز فروش به تعداد معدودی وانت یخچال دار درنقاط مشخص شهر دهد و بقیه موارد ممنوع بوده ومردم گزارش کنند برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به این که چه تمهیداتی برای نظارت بر رستوران‌هایی که آبزیان حرام گوشت عرضه می‌کنند اتخاذ شده است، پاسخ داد: دامپزشکی تنها وظیفه نظارت بر فراوردهای خام دامی را دارد و در صورت پخت، وظیفه نظارت بر عهده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

بهداد ادامه داد: معمولاً اکیپ‌های مشترکی جهت نظارت بر رستوران‌ها تشکیل می‌شود که همکاران دامپزشکی با انجام آزمایشات لازم بر روی گوشت‌ها در صورت مشاهده تخلف، ورود می‌کنند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، ابراز کرد: دامپزشکی مسئولیتش در حوزه بهداشت گوشت است و متولی کرونا بهداشت محیط است، اگر گوشتی کرونایی شود از کارگر کشتارگاه آلوده شده است و بهداشت محیط به آن رسیدگی می‌کند و ما هم در صورت مشاهده کارگری با علائم کرونا به علوم پزشکی گزارش می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی عرضه گوشت تاریخ مصرف گذشته برزیلی توسط دولت را در مقاطعی خاص مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: گوشت‌هایی که در حال اتمام تاریخ انقضا هستند، در صورت موافقت دستگاه قضایی، پس از آزمایش نمونه‌های متعدد، اگر ظاهر گوشت تغییر نکند و توسط کارشناس تأیید شد، بعد از اخذ مجوز قضایی به آزمایشگاه ارسال می‌کنیم و در صورت تأیید تاریخ انقضا را تا 25 درصد یعنی تا سه ماه، عمر ماندگاری افزایش می‌دهیم که مصرف آن در صورت تأیید اداره دامپزشکی هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید