Iranian Agriculture News Agency

واگذاری اراضی ملی به طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی

در راستای ایجاد اشتغال و تامین امنیت غذایی کشور و کمک به بخش تولید،اراضی ملی و دولتی برای ایجاد و توسعه طرحهای مصوب واحدهای دامداری، پرورش طیور و آبزیان و تاسیسات وابسته به آن‌ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی وابسته به بخش کشاورزی و نیز طرح‌های اقتصادی زراعی و باغبانی واگذار می‌شود.

واگذاری اراضی ملی به طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  مدیر امور اراضی سازمان با بیان این مطلب گفت: در نشست اخیر کمسیون ماده 2 تعداد 40 پرونده در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا قوسیان مقدم افزود: 4 پرونده مربوط به واگذاریهای جدید بود.

وی افزود: مساحت اراضی واگذار شده به طرحهای فوق 34 هکتار میباشد که بصورت تنظیم قرارداد اجاره و استیجاری بوده که هر سه سال یکبار مبلغ قرارداد قابل تعدیل خواهد بود.

لازم به ذکر است دبیرخانه کمسیون مزبور در مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مسقر است. همچنین تمامی اراضی منابع ملی و دولتی در حیطه اختیارات جهاد کشاورزی با رعایت کلیه ضوابط جز در موارد خاص از جمله جنگل‌ها و بیشه‌های طبیعی ، مراتع عمومی از حریم روستاها که به تشخیص هیات هفت نفره جهت تعلیف احشام ضروری است، نهالستان‌های عمومی، پارک‌های جنگلی و جنگل‌های دست کاشت عمومی و حریم قانونی تاسیسات دولتی قابل واگذاری به واجدین شرایط میباشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید