Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

افزایش بهره وری راهکار تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: راهکار تحقق جهش تولید، افزایش بهره وری است که در حوزه کشاورزی بدون آگاهی بخشی و توانمندسازی بهره برداران و ذی مدخلان این حوزه میسر نیست.

افزایش بهره وری راهکار تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست "تشریح تفاهم نامه آموزش مهارتی کشاورزی" که با حضور حشمت  کوشکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس و مسئولین سایر دستگاه های عضو تفاهم نامه برگزارشد، تصریح کرد: آموزش های مهارتی بهترین نوع آموزش هستند چرا که فرد به صورت تئوری و عملی در دوره مهارتی شرکت کرده و بالتبع همه دستگاه های ذی نفع و ذی مدخل به این امر توجه دارند که  افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها باعث تحقق شعار سال می شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان جدید و تعدادی از کشاورزان قدیمی که از روش های علمی و استاندارد استفاده نمی کنند نیاز به آموزش های مهارتی دارند، افزود: بر اساس مفاد تفاهم نامه انتظار می رود دستگاه هایی که در این تفاهم نامه مشارکت دارند با همه امکانات هم افزایی لازم را داشته باشند و به افزایش سطح معلومات، دانش، آگاهی و توانمندی بهره برداران بخش کشاورزی کمک کنند.

قاسمی ابراز کرد: همه دستگاه هایی که در عقد تفاهم نامه مشارکت دارند باید با هم افزایی در اجرایی شدن مفاد آن گام بردارند تا دوره های بیش از گذشته برگزار و کارآموزان و بهره برداران بیشتری از این دوره ها بهره مند شوند.

وی؛ گریزی به ضرورت پایش نحوه برگزاری دوره های آموزشی مهارتی زد و افزود: این امر توسط سازمان جهاد کشاورزی به صورت ماهانه صورت می گیرد و امیدواریم که توسط اداره  فنی و حرفه ای نیز انجام شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه وضعیت رو به بهبود در بخش کشاورزی را دنبال می کنیم، تاکید کرد: به منظور ایجاد پایداری در بخش کشاورزی و اقتصادی کردن این بخش راهی به جز  افزایش بهره وری وجود ندارد که خوشبختانه مسئولین دستگاه های متعهد به تفاهم نامه عزم جدی برای این امر دارند.

به منظور توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی و همکاری علمی، مهارتی و یکپارچه‌سازی در امر سیاست‌گذاری تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان جهادکشاورزی، سازمان تعاون روستایی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس منعقد و در نشستی با حضور همه مسئولین ذی ربط ستادی و حضور ویدئو کنفرانسی مسئولین شهرستانی مفاد این تفاهم نامه تشریح شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید