Iranian Agriculture News Agency

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان

۸۶ هزار راس دام سبک در روستاهای ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان گفت: در سه ماهه اولسالجاری حدود ۸۶ هزار راس گوسفند و بز در روستاهای شهرستان ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.

۸۶ هزار راس دام سبک در روستاهای ایوان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، فارس جناغ با اشاره به انجام مراقبت فعال بیماری های تب برفکی، شاربن و لمپی اسکین در این شهرستان افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۳۲۶ راس گاو و گوساله نیز در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی ایوان بیان داشت: در مجموع تعداد ۳۶۷ هزار و ۴۰۲ راس دام علیه بیماری های آنتروتوکسمی ، آگالاکسی، قانقاریا، تب برفکی توسط اکیپ واکسیناسیون بخش خصوصی واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار ۱۳۳۳ راس دام سبک و ۱۰۷ راس دام سنگین در کشتارگاه دام شهرستان، بازرسی و نمونه گیری مرتب ماهیانه از گاوداری های شهرستان جهت انجام آزمایشات میکروبی، تقلبات شیر و همچنین بازرسی ماهیانه و نمونه گیری مرتب از کارخانه خوراک دام و طیور جهت انجام آزمایشات میکروبی و قارچی از دیگر اقدامات این شبکه دامپزشکی است.

جناغ در پایان با اشاه به نظارت های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی ها، رستوران ها، قصابی ها و سایر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی افزود: در مدت مذکور ۱۵۰ مورد بازرسی بهداشتی بر این گونه اماکن صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید