Iranian Agriculture News Agency

کاشت کنجد در زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شد

کاشت کنجد در زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شد.

کاشت  کنجد در زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، محسن امیری شمیلی کارشناس مسوول دانه های روغنی جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: کشت کنجد در استان از اوایل تیرماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد .

وی در خصوص توصیه به کشاورزان افزود: به کشاورزان این محصول توصیه  می شود که محصولات خود را در زمان مناسب و مقرر کشت کرده و با رعایت تاریخ کشت ، میزان تولید محصولات خود را افزایش دهند.

کارشناس مسوول دانه های روغنی جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد:  تا کنون در  300 هکتار از اراضی شهرستان حاجی آباد کنجد کشت شده است .

امیری با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از  یک هزار و 900 تن کنجد  از حدود  یک هزار و 650  هکتار از زمینهای زیر کشت این محصول در استان برداشت شود ، تصریح کرد: کاشت کنجد  در هرمزگان تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد .

به گفته وی، کنجد  در زمینهای زراعی شهرستان های حاجی آباد ، بندرعباس ، پارسیان و بستک کشت می شود که قریب به  90 درصد سطح زیر کشت به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد .

این مسوول همچنین ابراز داشت: در سال زراعی جاری  ، بیش از 8  تن بذر کنجد از ارقام داراب 2 ،  دشتستان و محلی  در فروشگاههای مجاز در سطح استان تامین و در حال توزیع می باشد  .

گفتنی است؛ شهرستان حاجی‌آباد از شهرستان‌هایی است که سال گذشته دارای سطح زیر کشت بیش از  1500  هکتار کنجد بوده و از این میزان سطح زیر کشت قریب به 1600 تن محصول  تولید و به قیمت متوسط 170000 ریال تا 190000 ریال به فروش رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید