Iranian Agriculture News Agency

در دیدار رییس جهادکشاورزی هرمزگان با اعضای شورای شهر فین تاکیدشد؛

ایجاد صنایع تبدیلی از ملزومات توسعه کشاورزی در فین است

​رییس جهادکشاورزی هرمزگان در دیدار با اعضای شورای شهر فین بر ایجاد صنایع تبدیلی به عنوان یکی از ملزومات توسعه کشاورزی در فین تاکید کرد.

ایجاد صنایع تبدیلی از ملزومات توسعه کشاورزی در فین است

به گزارش خبرنگار ایانا از استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی با اعضای شورای شهر فین دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار بر نقش ورود تشکل ها در حذف واسطه های بخش کشاورزی در منطقه فین تاکید کرد و اظهار کرد: شهرفین با داشتن پتانسیل و ظرفیت های فراوان بایستی الگوی نمونه دربخش کشاورزی استان باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه بازارچه ها می توانند نقش مهمی در معرفی و فروش محصولات کشاورزی داشته باشند بر راه اندازی بازارچه های محصولات کشاورزی برای فروش خرما  در شهر فین تاکید کرد.

باقرزاده در ادامه با بیان اینکه در شهر فین به دلیل وجود چشمه و فراوانی آب امکان ایجاد گلخانه و کشت های دیگر همچون کنجد در کنار نخلستانها نیز مهیا می باشد، ابراز داشت: کشاورزان در این منطقه به سمت کشت گلخانه ای حرکت کنند و تسهیلات کم بهره نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی، همچنین ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه را از ملزومات مهمی دانست که در توسعه آینده بخش کشاورزی وایجاد اشتغال منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این مسوول ادامه داد: بایستی  به توسعه گلخانه ها و کشت و زراعت در زمستان در منطقه فین نگاه ویژه ای شود و بهره برداران بخش کشاورزی از تک محصولی در این منطقه به سمت کشت های دیگر نیز سوق یابند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید