Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده در اصفهان

یکی از بحث‌های اصلی بخش کشاورزی تنظیم بازار و فرآوری محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی و همچنین کاهش ضایعات است .

اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در یک سال‌ گذشته، از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌هایی در راستای ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده در بخش کشاورزی این استان خبر داد.

مهرداد مرادمند  افزود: یکی از بحث‌های اصلی بخش کشاورزی تنظیم بازار و فرآوری محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی و همچنین کاهش ضایعات است که ایجاد زنجیره‌های ارزش و تولید در دستور کار قرار گرفت تا محصولاتی مانند شیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، زعفران و گل محمدی که در استان ارزش افزوده و مزیت نسبی دارند، زنجیره تولیدشان تکمیل شود تا بهره‌وری بیشتر آنها را به بخش کشاورزی برگردانیم.

وی افزود: تلاش داریم با ایجاد زنجیره ارزش، محصولات را صادرات‌محور تولید کنیم تا هر زمان که ضرورت داشت، آمادگی این موضوع را داشته باشیم؛ اگرچه در حال حاضر محصولات لبنی از جمله خامه، گلخانه‌ای مانند فلفل دلمه‌ای رنگی، گوجه فرنگی و شیر خشک از استان در حال صادرات است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین گفت: در مورد ماهیان زینتی هم ظرفیت خوبی در شهرستان کاشان داریم، بطوری که قُطب تولید ماهیان زینتی کشور است اما با توجه به اینکه در زمان حاضر بیشتر این فرایند به روش سنتی صورت می‌گیرد، ممکن است بهره‌وری پایینی داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد شد تا در قالب شهرک ماهیان زینتی، تولیدکنندگان ساماندهی شوند که زیرساخت‌ها با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی در حال آماده‌سازی است و امیدواریم ساماندهی پرورش‌دهندگان موجب تولید ارزش افزوده بیشتر شود.

مرادمند تاکید کرد: در باره صادرات و تولید با کیفیت‌تر نیز برنامه‌هایی داریم که امیدواریم به نتیجه برسد.

به گفته وی اشتغالزایی بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر را این طرح‌ها به همراه داشته که شامل حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید می‌شود.

مرادمند افزود: هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۶۵ طرح آبی خاکی با اعتبار افزون بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رونمایی شد که شامل اجرای آبیاری‌های نوین، مرمت و بازسازی قنات‌ها، ساخت گلخانه‌ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی به عنوان نیازهای اصلی استان اصفهان بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید