Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده عنوان کرد:

تلاش برای دستیابی به خودکفایی تولید ذرت در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های استان در زمینه کشت ذرت اظهار کرد: همه باید در کنار هم برای دستیابی به خودکفایی در تولید ذرت تلاش کنیم.

تلاش برای دستیابی به خودکفایی تولید ذرت در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌ها و محورهای فعالیت‌های توسعه کشت ذرت، که با حضور علی اکبر مهدوی پور مدیر عامل شرکت توسعه کشت ذرت برگزار شد گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های شاخص کشور در تولید محصولات کشاورزی و بستری مناسب برای کشت ذرت این گیاه استراتژیک محسوب می‌شود.

وی محمد قاسمی نژاد معاون پیشین بهبود تولیدات گیاهی سازمان را گنجینه‌ای از اطلاعات و سرشار از روحیه ایثارگری دانست و گفت: با توجه به چالش‎های بوجود آمده در تولید ذرت، بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی و دانش است که در حال حاضر وجود دارد. 

امیری زاده در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیاز کشور به محصول استراتژیک ذرت حدود ۸ میلیون تن است.

وی به وجود فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در استان جهت کشت ذرت وجود دارد اشاره کرد افزود: چالش‌هایی مانند قیمت، نوع بذر و واریته نباید مانع تولید بیشتر این محصول در استان شوند.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بخش طیور وابسته به تولید این محصول مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین اظهار داشت: انتظار می‌رود کشت تابستانه ذرت در استان بیش از سقف در نظر گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شود و باید تلاش کنیم تا بتوانیم در کشت این محصول مهم و راهبردی به خودکفایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه در بخش صنایع مربوط به ذرت کاستی در استان وجود ندارد گفت: بخش تحقیقات کشاورزی استان یکی از بخش‌های کم‌نظیر در کشور محسوب می‌شود که بخش اجرایی و تحقیقات باید برای دستیابی به این مهم همواره در کنار هم باشند.

شایان ذکر است، در این جلسه محمد قاسمی نژاد مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در زمینه تولیدات گیاهی به عنوان مدیر شرکت توسعه کشت ذرت منصوب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید