Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

بازدید نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ایلام از پروژه های مهم بخش کشاورزی در شهرستان بدره

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تاکنون طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 2 هزار تن در سد سیمره عملیاتی شده است.

بازدید نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ایلام از پروژه های مهم بخش کشاورزی در شهرستان بدره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در استان ایلام، محمد علی اقدسی بیان کرد: نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ایلام، امام جمعه محترم شهرستان بدره، مسئول محترم حوزه نمایندگی  ولی فقیه در سازمان، فرماندار محترم شهرستان بدره، و جمعی از مسئولین این شهرستان  از پروژه های مهم بخش کشاورزی شهرستان بازدید به عمل آوردند.

اقدسی گفت: حضرت حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار از طرح پرورش ماهی در قفس سد سیمره و همچنین طرح گلخانه شهرک ولیعصر بازدید کرد و در جریان این بازدید از نزدیک با اجرای این طرح‌ها و پیشرفت  فیزیکی آنان و میزان اشتغالزایی و تولیدات آن مطلع گشتند و مطالبی در جهت ادامه پیشرفت و رفع موانع تولید طرح های مذکور بیان کرد.

اقدسی اضافه کرد : حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در دیدار با مجریان طرحهای مذکور با آنان به گفتگو پرداختند و بیان داشتند، می‌بایست مانند سایر استان‌های همجوار که در این طرحها موفق بوده اند استان ایلام نیز به خصوص  در طرح‌های مذکورموفق و  نیز رفع موانع تولید صورت پذیرد، و تخصیص آب حقابه پرورش‌دهندگان از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان مورد پیگیری و اقدام است.

 اقدسی خاطرنشان کرد: علاوه بر بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس حجت الاسلام کریمی تبار از پروژه گلخانه ۱۵ هکتاری در شهرک صنعتی ولیعصر شهرستان بدره با آقای صفری سرمایه‌گذار این بخش به بحث و تبادل نظر پرداختند و اشاره نمودند که هر چه زودتر در این خصوص جهت تکمیل پروژه مذکور اقداماتی انجام خواهند داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: در سه نقطه از سد سیمره بهره برداران و تولید کنندگان پرورش ماهی در قفس سالانه بیش از 9هزار تن ماهی قزل آلا و گرمسیری تولید می نمایند و در صورت تخصیص منابع آب و رفع موانع تولید این میزان می‌تواند تا ۱۵ هزار تن در سال برسد.

 وی با اشاره به اینکه طرح گلخانه هیدروپونیک شهرک ولیعصر جهت تکمیل پروژه آن برنامه هایی در دست اقدام است بیان کرد: امیدواریم با حمایت امام جمعه محترم ایلام ،استاندار محترم و سایر مسئولین نسبت به پرداخت تسهیلات زودبازده بتوانیم در آینده نزدیک این طرح به بهره‌برداری لازم برسد.

لازم به ذکر است: در حال حاضر طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 2 هزار تن در سد سیمره عملیاتی شده و سایر سدهای استان نیز به منظور توسعه این فعالیت در دست مطالعه و پیگیری هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید