Iranian Agriculture News Agency

بورس؛ بستر امنی برای معاملات اقتصادی محصولات کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: 16 هزار و 800 هکتار از مزارع استان، با ظرفیت تولید 63 تن زیر کشت زعفران است.

بورس؛ بستر امنی برای معاملات اقتصادی محصولات کشاورزی

به گزارشخبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی،  غلامرضا قوسی با اشاره به فعالیت 38 هزار بهره‌بردار در زمینه تولید زعفران، افزود: بورس زعفران خراسان جنوبی با حمایت صندوق توسعه بخش کشاورزی از سال گذشته راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: بورس بستر امنی برای معاملات اقتصادی است و ورود زعفران خراسان جنوبی به بازار بورس و قرار گرفتن نام آن در تابلوهای معاملاتی، سبب شده تا دست دلالان از بازار این محصول کوتاه شود و زعفران به قیمت روز و توافقی بین خریدار و فروشنده به صورت نقدی معامله شود.

قوسی با بیان اینکه به دلیل فراهم نشدن ظرفیت‌ها، صادرات زعفران از خراسان جنوبی، صورت نمی‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه صادرات زعفران به سمت مرز افغانستان انجام نمی‌شود و بهترین بازار برای صادرات آن، بازارهای اروپایی است؛ هم اکنون زعفران خراسان جنوبی از طریق استان‌های همجوار از جمله خراسان رضوی و تهران که این فرایند و بستر در آن فراهم است، انجام می‌شود.

وی افزود: برای بهره‌وری بیشتر از این محصول در حال حاضر چهار واحد فرآوری با ظرفیت 7.5 تن در استان راه‌اندازی شده که در این خصوص نیازمند صدور جواز برای 24 تن زعفران دیگر نیز هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید