Iranian Agriculture News Agency

عرصه‌های صعب العبور خراسان شمالی؛ نیازمند گشت‌های هوایی است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: عرصه های جنگلی و مرتعی واقع در مناطق صعب العبور این استان برای کنترل حریق نیازمند گشت های هوایی است.

عرصه‌های صعب العبور خراسان شمالی؛ نیازمند گشت‌های هوایی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سرهنگ موسی الرضا حیاتی افزود: برخی از عرصه های مرتعی و جنگلی خراسان شمالی در مناطق صعب العبور قرار دارد که هنگام آتش سوزی دسترسی به آن ها بسیار سخت است و تا زمان رسیدن گشت های اطفاء حریق، مساحت زیادی از عرصه دچار آتش سوزی شده اند.

وی افزود: یکی از راه های آسان تر شدن دسترسی به این مناطق ایجاد آتش بر است اما احداث آن هزینه خیلی زیادی را می طلبد که با توجه به شرایط کنونی ایجاد چنین امکانی مقدور نیست.

سرهنگ حیاتی ادامه داد: بنابراین استفاده از گشت های هوایی یکی از بهترین روش هایی است می توان بروز آتش سوزی را در این مناطق کنترل کرد.

وی تصریح کرد: با داشتن پهپاد و ایجاد گشت هوایی از طریق آن ها هم می توان منطقه را کنترل کرد و هم اینکه می توان هشدارهای لازم را به متخلفان ارائه داد.

به گفته این مقام مسئول مناطقی همچون سالوک، سارمران، شاه جهان از جمله مناطقی هستند که دارای مناطق صعب العبور زیادی هستند و داشتن این گشت های در این مناطق از ضروریات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید