Iranian Agriculture News Agency

۷هزارو و ۱۱۴ هکتار از اراضی خراسان رضوی رفع تداخل شد

جلسه کمسیون رفع تداخلات امور اراضی خراسان رضوی باحضور رییس سازمان جهاد کشاورزی،مدیر کل اداره ثبت و اسناد و املاک استان،مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ،مدیرکل منابع طبیعی استان،معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان ،مدیر امور اراضی ورییس اداره حقوقی مدیریت امور اراضی تشکیل گردید.

۷هزارو و ۱۱۴ هکتار از اراضی خراسان رضوی رفع تداخل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر امور اراضی سازمان در این نشست گفت: این نشست در راستای اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و نظام مالی کشور و در جهت ساماندهی و تععین تکلیف اراضی اختلافی و مستثنیات اشخاص برگزار شد.

محمد رضا قوسیان مقدم گفت: از ابتدای سال تا کنون با بررسی تعداد 24 پرونده با مساحت 58470 هکتار در کمیسیون فوق الذکر وبر اساس تصمیم  نهایی میزان 7114 هکتار رفع تداخل گردید و در دستور کار اجرای پروژه کاداستر اراضی کشاورزی و نهایتا صدور سند مالکیت به نام مالکین قرار گرفت.​ وی افزود: این پرونده ها مربوط به شهرستان‌های جوین، سبزوار و صالح آباد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از ۴ سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، گفت: هدف اصلی از طرح رفع تداخلات برطرف سازی موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن اراضی و در عین حال حفظ و حراست اراضی ملی و منابع طبیعی است.

محمد رضا قوسیان مقدم  به اختلافات ملکی بین کشاورزان و دولت در زمینه تداخلات اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری‌ها در سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و افزود: با تصویب ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آئین نامه و دستورالعمل‌ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضائی نیست.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: فعالیت اجرایی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و همچنین مواد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال ۹۴ در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید