Iranian Agriculture News Agency

توانمندی‌های زیربخش دام و طیور در کشاورزی خراسان رضوی

خراسان رضوی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تولیدات دامی در کشور رتبه نخست کشور را داراست .

توانمندی‌های زیربخش دام و طیور در کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: این استان دارای  ۱۵ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۹۸۴ واحد دامی با اشتغال ۲۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر  است که ارزش این تولیدات  تولیدات ۱۲۷ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال است.

مجید جعفری افزود: خراسان رضوی  با تولید حدود ۸۳ هزار تن تولید گوشت قرمز(۱۲ درصد تولید کشور) رتبه نخست کشور ،  همچنین در تولید گوشت مرغ با ۱۸۳ هزار تن تولید، رتبه پنجم کشور و در حوزه تولید تخم مرغ با ۱۴۵ هزار و ۷۰۰ تن تولید (که ۵۰ هزار تن آن مازاد است )، رتبه دوم کشور را دارد.

وی ادامه داد: یکهزار و ۴۰۰ واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۴.۶ میلیون واحد دامی این استان بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک است  و بیش از ۹۰ هزار نفر در استان فقط در بخش پرورش و تولیدات دام سبک استان اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شیر در استان تولید شد و  امسال افزایش ۱۵ هزار تنی شیر در استان نسبت به تولید سال گذشته در برنامه قرار دارد.

مجید جعفری یاد آور شد: رتبه سوم کشور در زمینه تولید شیر را به خود اختصاص داده  و میانگین سرانه مصرف شیر در این استان ۱۴۰ کیلوگرم در سال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید