Iranian Agriculture News Agency

آیین شکرگذاری برداشت گندم با محوریت پرداخت زکات

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آیین شکرگذاری برداشت گندم با محوریت پرداخت زکات در بین روستائیان برگزار شود.

آیین شکرگذاری برداشت گندم با محوریت پرداخت زکات

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جلسه شورای زکات با تاکید بر اجرای مصوبات کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای زکات اظهار داشت: آیین شکرگذاری برداشت گندم در راستای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در بین روستائیان برگزار شود.

رئیس شورای زکات استان با اشاره به فعال سازی شورای زکات شهرستان ها با محوریت ائمه جمعه اضافه کرد: طرح ضربتی جمع آوری زکات گندم به فرمانداران، بخشداران و دهیاران هر منطقه ابلاغ شود تا زکات واجب گندم و جو جمع آوری شود.

وی نقش ارزشمند صداوسیما و رسانه ها برای نهادینه سازی فرهنگ زکات در جامعه را یادآور شد و گفت: برنامه ریزی و اقدام محکم برای استفاده از ظرفیت تجار، بازرگان، صاحبان صنایع و کارخانجات برای مدیریت زکات مال التجاره از سوی کمیته تخصصی، پشتیبانی و مالی شورای زکات موضوعی ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به طرح واره احیا و مدیریت زکات مال التجاره گفت: از محل زکات های دریافتی این حوزه می توان در راستای تامین جهیزیه نوعروسان، نیازمندان اقدامات ارزشمندی انجام داد.

امام جمعه تبریز از دبیرخانه شورای زکات خواست اقدام عملی برای تدوین طرح جامع استفاده از مهندسان و مروجان جهادکشاورزی، تدوین شیوه نامه به کارگیری عاملان داوطلب زکات و استفاده از ظرفیت آنها، به کارگیری عاملان زکات با نظر ائمه جمعه و انتخاب یک نفر از بین اعضای شورای زکات روستاها برای عضویت در شورای زکات شهرستان ها برای پیگیری مصوبات داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید