Iranian Agriculture News Agency

صدور اسناد تک برگ کاداستر برای 11هزار هکتار از اراضی ملی پاکدشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاکدشت گفت: در راستای سیاست های ابلاغی مبنی بر اجرای طرح جامع کاداستر، تاکنون برای 11هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان اسناد تک برگ صادر شده است.

صدور اسناد تک برگ کاداستر برای 11هزار هکتار از اراضی ملی پاکدشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، علی گلستانی با بیان اینکه شهرستان پاکدشت دارای 32 هزار هکتار اراضی ملی است افزود: به منظور تثبیت مالکیت دولت در عرصه های ملی، تاکنون برای حدود 99 درصد از این اراضی اسناد مالکیت دفترچه ای صادر شده است که با توجه به اجرای طرح جامع کاداستر، صدور اسناد مالکیت تک برگ برای تمامی عرصه های ملی در دستور کار قرار دارد.

وی اجرای طرح کاداستر را از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: با اجرای طرح کاداستر علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مسائل و مشکلات ثبتی، از سوء استفاده و جعل اسناد به شدت جلوگیری بعمل خواهد آمد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان پاکدشت از رفع تصرف یک مورد تخلف در اراضی ملی خبرداد و در این باره خاطر نشان کرد: اکیپ های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در حین گشت زنی با یک مورد تصرف به اراضی ملی واقع در روستای حمامک روبرو شدند که بلافاصله در اجرای تبصره ذیل ماده55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع این اراضی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

گلستانی از عموم مردم درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی مراتب را فوراً از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید