Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

امسال ۲۵۰۰ تن محصول ماشک از اراضی زیر کشت برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به شرایط مناسب بارندگی‌های امسال، دو هزار و ۵۰۰ تن محصول ماشک از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شد.

امسال ۲۵۰۰ تن محصول ماشک از اراضی زیر کشت برداشت شد

به گزارش  خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۸۰۶ هکتار از اراضی این استان به کشت ماشک اختصاص داده شد که از این میزان کشت دو هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ تن محصول ماشک علوفه‌ای از ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت استان برداشت شد، افزود: برنامه ابلاغی این استان در سال زراعی جاری برای کشت ماشک ۷۵۰ هکتار بود، ولی با توجه به تجربیات موفق و مثبت سال گذشته و تأثیرات برنامه‌های ترویجی، دو برابر بیشتر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در سال زراعی جاری بیشترین بذر ماشک از رقم ساتیوا به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا به صورت کشت مخلوط با جو برای افزایش کیفیت علوفه تولیدی و جلوگیری از خوابیدگی بوته در مزارع کشت شود.

سپری یادآور شد: در این استان سالانه حدود ۴۰۰ هکتار از مزارع به صورت نکاشت و آیش است که می‌توان ماشک را به عنوان یک محصول جایگزین کشت کرد.

وی بیان کرد: استان کردستان از لحاظ کشت محصول ماشک جزو استان‌های پیش رو در کشور است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های توسعه‌ای در این زمینه را سال آینده نیز دنبال کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید