Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

برداشت ۱۶ تن پسته از باغات کردستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۶ تن پسته از سطح باغات زیر کشت این محصول در کردستان برداشت شود.

برداشت ۱۶ تن پسته از باغات کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، زاهد حاجی میرزایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این زمینه گفت: نخستین قدم برای احداث باغ‌های پسته شناخت دقیق از شرایط آب و هوایی منطقه است و انجام هرگونه فعالیتی بایستی با آگاهی از وضعیت اقلیمی مناطق صورت پذیرد در غیر این صورت سرمایه‌گذاری، با ریسک‌پذیری زیادی همراه خواهد بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: درحال حاضر ۳۱ هکتار از اراضی استان کردستان زیر کشت محصول پسته قرارگرفته که از این مقدار ۱۶ هکتار آن بارور و ۱۵ هکتار آن نیز به سن باردهی نرسیده است.

حاجی میرزایی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ تن پسته از سطح باغات بارور استان برداشت‌شده و روانه بازار مصرف شود.

او بابیان اینکه بیشترین رقم کشت‌شده پسته در استان از نوع اکبری است بیان کرد: باغات پسته بعد از ۷ الی ۸ سال رشد وارد فاز باردهی می‌شوند چراکه سن باردهی این محصول طولانی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶ تن پسته از سطح باغات استان برداشت شد افزود: توصیه می‌شود باغداران استان در صورت داشتن اراضی با محدودیت آبی و مناسب جهت کشت پسته به کاشت این محصول رویی آوردند.

حاجی میرزایی بابیان اینکه بیشتر باغات بارور بسته این استان هم‌اکنون به سن ۶ سالگی یا همان سن اقتصادی رسیده‌اند افزود: میانگین تولید این محصول در استان حدود یک‌تن در هر هکتار است و انتظار می‌رود با توجه به ورود به سن اقتصادی این میانگین افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید