Iranian Agriculture News Agency

ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد شهید کلانتری شهرک هرزند عتیق در شهرستان مرند

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد شهید کلانتری شهرک هرزند عتیق در این شهرستان خبر داد.

ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد شهید کلانتری شهرک هرزند عتیق در شهرستان مرند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی صیادی در مراسم افتتاح و ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد خاکی شهید کلانتری در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: طرح ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد شهید کلانتری و لوله کشی حدود یک کیلومتر با هزینه یک میلیارد ریال توسط بهره برداران و با کمک دهیار و اعضای  شورای اسلامی و بهره برداران روستای بهرام انجام گرفته که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی گفت: تخصیص اعتبارات عمرانی از منابع مختلف به طرح های آب و خاک و امور فنی مهندسی از مهم ترین نیاز های کشاورزان شهرستان است که می تواند موجب افزایش بهره وری آب و بهبود راندمان تولید محصولات کشاورزی شود.

 صیادی ادامه داد: با توجه به کاهش شدید منابع آب کشاورزی این طرح با پمپاژ و انتقال آب سد خاکی شهید کلانتری به اراضی کشاورزی روستای بهرام را نیز تامین خواهد کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند نیز در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی در روستاهای بهرام، عریان تپه و هرزند عتیق اظهار کرد: امروز طرح ساماندهی بهره برداری از پایاب سد شهید کلانتری و لوله کشی حدود یک کیلومتر با هزینه یک میلیارد ریال توسط بهره برداران و کمک دهیاری و شورای اسلامی روستای بهرام افتتاح شد.

 داود گرشاسبی افزود: تجهیز سیستم اتاقک پمپاژ سد شهید کلانتری مرند نیز قبلا با اعتبار ۵ میلیارد ریالی توسط جهاد کشاورزی انجام شده بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید