Iranian Agriculture News Agency

ضرورت استفاده از اپلیکشن‌ها در بخش کشاورزی و دامپروری

اپلیکیشن های قابل نصب بر روی موبایل در زمینه کشاورزی ، ساده ترین و سریع ترین روش برای خرید نهاده های و حتی محصولات کشاورزی اعم از کود، بذر و ادوات و تولیدات گیاهی و فرآورده های دامی می باشد

ضرورت استفاده از اپلیکشن‌ها در بخش کشاورزی و دامپروری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،پیشرفت تکنولوژی در زمینه صنایع کشاورزی و دامپروری از گذشته تا به امروز سیر تحول عظیمی را پیموده و  استفاده از فناوری‌های نوین سبب کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری در این زمینه گردیده و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و هوشمند کردن هرچه بیشتر حوزه کشاورزی و دامپروری می توان قدم موثری در افزایش و جهش تولیدات در بخش کشاورزی برداشت.

اپلیکشن های فن آورانه می تواند نقش مهمی در افزایش تولیدات کشاورزی و دامپوری را ایفا کند.

 نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن آوری وبازاریابی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد گفت:صنایع کشاورزی و دامپروری روز به روز در حال رشد و ارتقا می باشد و یکی از نشانه های این رشد و نمودار افزایش مارکت هاو استارتاپ های فعال در زمینه خرید و فروش محصولات ، ادوات  کشاورزی و متعلقات آنها است.

یاسر رحیمیان افزود: اپلیکیشن های قابل نصب بر روی موبایل در زمینه کشاورزی ، ساده ترین و سریع ترین روش برای خرید  نهاده های و حتی محصولات کشاورزی اعم از کود، بذر و ادوات و تولیدات گیاهی و فرآورده های دامی است.

رحیمیان با اشاره به اینکه برخی اپلیکیشن ها می‌تواند بینش‌های لازم برای بهبود کار و محصول را در اختیار کشاورزان قرار دهد افزود :کشاورزان می‌توانند با استفاده از این ابزار ها، ورودی‌هایی مانند آب، دانه و کود و غیره را بررسی کنند، بر پیش‌بینی آب و هوا نظارت داشته باشند و مستقیما با فروشندگان محصولات کشاورزی ارتباط برقرار کنند. به علاوه، این اپلیکیشن ها با ارائه توصیه‌های لازم براساس آزمایش فنی خاک، به افزایش و بهره وری محصولات کشاورزی نیز کمک می‌کنند.

 وی ادامه داد :نکته قابل تامل  استفاده از این قبیل اپلیکشن هادر این مقطع از زمان با شیوع و گسترش ویروس کرونا که سبب کاهش ارتباطات فیزیکی شده است و رویارویی با بهره برداران بخش به صورت چهره به چهره کمرنگ تر شده است  می توان به منظور برقراری ارتباط با بهره برداران بخش کشاورزی برای رساندن پیام و خدماتی که می‌تواند در افزایش تولید بسیار مؤثر باشد استفاده کرد.

 رحیمیان تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از اهداف مد نظر وزیر محترم جهاد کشاورزی در زمینه جهش تولید، افزایش میزان و ضریب نفوذ دانش درعرصه های مختلف تولیدی این بخش عنوان شده است لذا استفاده از  اپلیکشن های فن آورانه می تواند نقش مهمی در افزایش تولیدات کشاورزی و دامپوری را ایفا کند.

 همان طور که استفاده از اپلیکیشن‌ها توانسته هزینه‌های خرید بسیاری از اقلام مایحتاج خانواده را تاسطوح مورد توجهی کاهش دهد، استفاده از آن برای توزیع و خریدو فروش محصولات کشاورزی و دامی بی‌واسطه هم می‌تواند چنین نقشی راایفا کندبه طوری که نمونه‌های آزمایشی انجام شده نیز بسیار موثر بوده است و بایستی مورد توجه بهره برداران این بخش قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید