Iranian Agriculture News Agency

همزمان با سال جهش تولید:

۱۵ واحد گلخانه سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تکمیل و آماده بهره‌برداری شدن ۱۵ واحد گلخانه سبزی و صیفی به وسعت ۷.۵ هکتار در این استان خبر داد.

۱۵ واحد گلخانه سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

ذبیح‌الله غریب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایانا در شهرکرد اظهار کرد: با بهره‌برداری از این وسعت فضای گلخانه‌ای در هفته دولت امسال، سطح گلخانه‌های استان  از ۲۸ هکتار به  ۳۶ هکتار افزایش و زمینه اشتغال جدید برای حدود ۱۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی،سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی پرداخت شده برای تکمیل ۱۵  واحد گلخانه جدید در هر هکتار را  ۵۰ میلیارد ریال  عنوان کرد و افزود: برای احداث و تجهیز این میزان فضای گلخانه‌ای ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  

رییس  سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کشت متراکم با مصرف کم آب‌بر از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و کشت گلخانه‌ای یکی از روش‌های کشت متراکم است که مزایای زیادی در بحث افزایش تولیدات دارد.

غریب، با اشاره به اینکه کشت برخی از محصولات در استان توجیهه اقتصادی مطلوبی دارد، افزود: کشت محصول توت فرنگی و گل شاخه‌بریده ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در این استان وجود دارد.

به گفته وی،تا قبل از سال ۹۷ برای صدور مجوز احداث گلخانه حداقل سه هزار متر زمین مستعد مورد نیاز بود، ولی با بخشنامه صادر شده در این دولت، ایجاد گلخانه در هر سطحی امکانپذیر است، 

وی، همچنین صدور  ۱۶۵ پروانه احداث گلخانه در سال ۹۸  را یادآور شد و تاکید کرد: ۸۷ متقاضی با  سرمایه‌آورده افزون بر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال متقاضی احداث گلخانه در استان هستند.

به گزارش ایانا، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می‌شود که سطح زیر کشت این استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید