Iranian Agriculture News Agency

به ظرفیت مرغداری‌های گوشتی زنجان افزوده می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جهش تولید ۱۰ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۲۰۰هزار قطعه به تعداد این واحدها در استان افزوده می شود.

به ظرفیت مرغداری‌های گوشتی زنجان افزوده می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  تصریح کرد: در سال جهش تولید ۱۰ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۲۰۰هزار قطعه به تعداد این واحدها در استان افزوده می شود.

تاراسی با بیان اینکه مرغ با قیمت ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان در بازار استان زنجان عرضه می شود، گفت: میانگین مصرف روزانه مرغ در استان بیش از ۷۰ تن است.

وی اظهار کرد: در این میان روزانه بیش از۱۵ تا ۲۰ تن مرغ گرم در استان زنجان قطعه بندی شده و به بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب شده بود تا جوجه ریزی در استان کاهش یابد، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده جوجه ریزی در استان افزایش یافته است.

تاراسی با بیان اینکه از تیرماه روند جوجه ریزی در مرغداری ها مطلوب بوده و در راستای تامین نیاز استان می باشد ابراز کرد: مرغ منجمد هم در بازار به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود و در راستای تامین نیاز استان به اندازه کافی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۶ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت هفت میلیون قطعه جوجه ریزی در استان فعال است، تصریح کرد: در سال جهش تولید ۱۰ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۲۰۰هزار قطعه به تعداد این واحدها در استان افزوده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: خوشبختانه استان مشکلی در تامین گوشت مرغ ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید