Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان

تامین امنیت غذایی و سلامت غذایی جامعه دو وظیفه مهم و اصلی مجموعه سازمان جهادکشاورزی است

تامین امنیت غذایی و سلامت غذایی جامعه دو وظیفه مهم و اصلی مجموعه سازمان جهادکشاورزی است که در این راستا لازم است با استفاده از تمام ظرفیت‌ها با یک برنامه ریزی منسجم به اهداف مدنظر دست یافت

تامین امنیت غذایی و سلامت غذایی جامعه دو وظیفه مهم و اصلی مجموعه سازمان جهادکشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، حسنی مقدم گفت: به منظور پیشبرد سیاستها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی، ضروری است اداره کل دامپزشکی استان لرستان با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان تعامل ، همکاری و هم‌افزایی بیش از گذشته داشته باشد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی با تمام توان در راستای تامین و سلامت دام و فرآورده های دامی ، مبارزه با بیماریهای دامی و سلامت سفره مردم فعالیت دارد و همچنین ناظرین اداره کل دامپزشکی در کشتارگاه ها حضور مستمر دارند.

محمدخانی در ادامه گفت: در حال حاضر دو کارخانه تولید داروی دامپزشکی در استان فعالیت دارند و ۲۰ درصد نیاز دارویی بخش دامپزشکی و دامپروری کشور را تامین می نمایند و در سطح  خاورمیانه دارای برند هستند.

وی در پایان گفت ۱۱ شرکت پخش دارو، ۷۵ داروخانه ،  ۶۲۰ درمانگاه و ۲ آزمایشگاه در راستای خدمات دهی به حوزه دامپزشکی فعالیت دارند.

همچنین ٢ کشتارگاه صنعتی و ۷ کشتارگاه سنتی دام و ۱۱ کشتارگاه طیور در سطح استان در حال خدمات دهی به مردم استان لرستان هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید