Iranian Agriculture News Agency

۷۲۶ تن کلزا در کردستان خریداری شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از رمان برداشت محصول تاکنون ۷۲۶ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان‌های سقز، کامیاران و مریوان به قیمت تضمینی خریداری شده است.

۷۲۶ تن کلزا در کردستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، جمال صالحی، با اشاره به اینکه قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی کلزا امسال نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.  

وی با اشاره به اینکه خرید کلزا از یکم تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: خرید این محصول در شهرستان‌های سقز، کامیاران و مریوان آغاز شده و در هفته جاری در دیگر شهرستان‌ها هم شروع می‌شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از خرید ۷۲۶ تن کلزا در استان خبر داد و افزود: بیشترین خرید کلزا مربوط به شهرستان سقز با ۵۰۶ تن، کامیاران ۱۳۹ تن و مریوان ۸۱ تن است.

صالحی ارزش کلزای خریداری شده در استان را ۳۳ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۱۹۴ هزار ریال اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون مبلغی از بهای کلزای خریداری شده به حساب کلزاکاران استان واریز نشده است.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان‌های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است و دارای حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین (گاو و گوساله)، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

تولید سالانه محصولات کشاورزی کردستان نزدیک به ۲ میلیون تُن است که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن آن شامل انواع محصولات زراعی و بقیه باغی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید