Iranian Agriculture News Agency

پایش سن گندم در بیش از 11700 هکتار اراضی شهرستان بردسیر

سن گندم یک از مهمترین آفات گندم در منطقه می باشد که قادر است هم بصورت کمی باخسارت به برگ ، خشک کردن جوانه مرکزی ، سفیدکردن و خشک کردن سنبله ها توسط سن مادر و هم بصورت کیفی با کاهش عملکرد و خاصیت نانوایی، توسط پوره ها و نسل جدید، به محصول خسارت وارد کند و گندمهای سن زده فاقد کیفیت نانوایی هستند.

پایش سن گندم در بیش از 11700 هکتار اراضی شهرستان بردسیر

به گزارش خبرنگار ایانا استان کرمان، سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  بردسیر گفت: کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر به همراه کارشناسان ناظر گیاه پزشکی  شهرستان بردسیر تمام سطح زیر کشت گندم در منطقه را مورد پایش قرارداده و وضعیت هجوم آفت سن گندمرا مورد بررسی قراردادند و توصیه های لازم جهت پیشگیری از خسارت را به کشاورزان ارائه و همکاری لازم را جهت پیشگیری  از هجوم این آفت خطرناک با کشاورزان بعمل آوردند. 

به گفته مدیریت جهادکشاورزی بردسیر خوشبختانه میزان خسارت به نسبت سطح زیر کشت( 11700هکتار )  بسیار کم بوده ونیازی به مبارزه  نیست.

سبک خیز اظهار کرد: کیفیت محصول گندم این شهرستان جهت تولید آرد نانوایی بسیار عالی است و لازم است تدابیر لازم اتخاذگرددکه از خروج این محصول با کیفیت به خارج از استان جلوگیری شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید