Iranian Agriculture News Agency

آموزش راهکارهای پیشگیری از تب کریمه – کنگو به قصابان شهرستان شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: کلاس آموزش راهکارهای پیشگیری از تب کریمه – کنگو توسط کارشناس اداره دامپزشکی شهربابک برای سلاخان و قصابان کشتارگاه برگزار شد.

آموزش راهکارهای پیشگیری از تب کریمه – کنگو به قصابان شهرستان شهربابک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، فراشه افزود: در این کلاس آموزشی، توسط خدایاری کارشناس آموزش شبکه دامپزشکی در خصوص راه های انتقال بیماری تب کریمه – کنگو ، علائم بیماری ،  راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری به حضار آموزش داده شد.

وی استفاده از وسایل حفاظت شخصی، نظیر چکمه، دستکش ، عینک و پیش بند غیر قابل نفوذ در پیشگیری از ابتلای قصابان و سلاخان به این بیماری را ضروری دانست و افزود : قصابان و سلاخان باید از برخی رفتارها خطرناک مانند نگهداشتن کارد قصابی با دندان و باد کردن پوست دام با دهان جدا خودداری کنند، زیرا ممکن است به بیماری تب کریمه- کنگو مبتلا شوند .

فراشه با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو عمدتا توسط گزش کنه از حیوان به انسان منتقل می شود و حیواناتی مانند گاو ، گوسفند ، بز در صورت آلوده شدن به این ویروس می توانند در هنگام ذبح یا قطعه بندی ،  این بیماری را به انسان منتقل کنند، افزود: این حیوانات در صورت آلوده بودن هیچ علامت خاصی ندارند و تنها را پیشگیری از ابتلای قصابان به این بیماری استفاده از وسایل حفاظت شخصی و نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت و جگر و احشاء حیوان به مدت 48 ساعت در یخچال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید