Iranian Agriculture News Agency

تأمین نیاز جوجه شترمرغ کرمان و استان‌های همجوار در رفسنجان

با توسعه صنعت پرورش جوجه شترمرغ در رفسنجان، این شهرستان اکثریت نیاز جوجه شترمرغ استان و بخشی از نیاز استان‌های همجوار را برآورده می‌کند.

تأمین نیاز جوجه شترمرغ کرمان و استان‌های همجوار در رفسنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، از طرح شترمرغ مولد، واقع در روستای عرب آباد رفسنجان بازدید و این طرح شامل 60 قطعه شترمرغ مولد است.

حاج عبداللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: این طرح در سال1398  با مجوز صنعتی از جهاد کشاورزی تاسیس و آغاز به کار کرده است.

وی افزود: با توسعه صنعت پرورش جوجه شترمرغ در رفسنجان، این شهرستان اکثریت نیاز جوجه شترمرغ استان و بخشی از نیاز استان‌های همجوار را برآورده می‌کند.

در این بازدید مدیر این طرح گفت: چند سالی ا‌ست بحث کار شترمرغ را پیش گرفته وپرورش شترمرغ دو گونه مولد و پرورار دارد ، مولد تولید جوجه است که ما در حال حاضر بخشی از جوجه استا‌ن واستان­های همجوار را هم تأمین می‌کنیم.

 او افزود: جوجه‌هایی که به استان می‌فرستیم جوجه یک ماه به بالاست چون زیر یک ماه 80 درصد در خطر است و یک ماهه به بالا 80 درصد از خطر عبور کرده است.

مدیر طرح مذکور افزود: چندین سال قبل بازار خوبی در استان کرمان نبود چون با خواص گوشت آشنایی نداشتند و مشاوره در این زمینه نبود والان بحث مشاوره هم پیش گرفته شده از جمله در خصوص دارو و دان و... که مشکلی برای تولیدکننده ایجاد نشود.

او اظهار کرد:  این مزرعه بیش از ظرفیت پروانه دارای مولد است و سالانه بالای یک هزار و 300 قطعه تولید جوجه داریم.

وی بیان کرد: بحث مولد هزینه بالایی نیاز دارد تا اینجا بالای دو میلیارد تومان هزینه گذاشتیم و هنوز هم در حال ساخت هستیم و برای توسعه هم برنامه داریم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید