Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان؛

تولید سالانه چهار هزار و 300 تن قارچ در استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۴۳۰۰ تن قارچ در استان کردستان تولید می‌شود.

تولید سالانه چهار هزار و 300 تن قارچ در استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری افزود: در حال حاضر ۱۴ واحد صنعتی با تولید سالانه چهار هزار تن قارچ در سطح استان فعال هستند.

سپری با اشاره به اینکه ۲۵ واحد خانگی و معیشتی دیگر نیز در سطح شهر و روستا، با ظرفیت تولید ۴۵۰ تن قارچ در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: در مجموع سالانه چهار هزار و ۳۰۰ تن قارچ در واحد‌های تولیدی کل استان تولید و به مصرف می‌رسد.

وی با تأکید بر ظرفیت شهرستان دهگلان در تولید و پرورش قارچ، افزود: دهگلان از جمله قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و غلات در سطح استان است که به همین جهت ظرفیتی بالقوه جهت توسعه بیشتر واحد‌های تولید قارچ در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به ازای تولید هر تن قارچ در یک واحد تولیدی برای یک نفر به صورت مستقیم و برای دو نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

سپری با اشاره به اینکه سرانه مصرف قارچ در جهان چهار تا پنج کیلوگرم به ازای هر نفر است، یادآور شد: در کشور ما با توجه به شرایط مناسب و به دلیل توسعه واحد‌های تولیدی، میزان سرانه مصرف قارچ یک کیلو و ۶۰۰ گرم است که این میزان در استان کمتر و برابر با یک کیلو و ۲۰۰ گرم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید