Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

برخورداری کسب و کارهای اقتصادی کشاورزی آسیب دیده از شیوع کرونا از تسهیلات

موسسه اعتباری در صورت تصویب و انعقاد قرارداد با واحد کسب و کار، تسهیلات مصوب را به صورت دو مرحله ای پرداخت می کند.

برخورداری کسب و کارهای اقتصادی کشاورزی آسیب دیده از شیوع کرونا از تسهیلات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، محسن مصطفایی با اعلام این خبر افزود: واحدهای مشمول بخش کشاورزی که تحت عنوان رسته چهاردهم اخیراً به رسته های به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اضافه شده اند عبارتند از : واحدهای پرورش مرغ گوشتی ، واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی ، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، ‌سبزی و صیفی جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گیاهان زینتی، مراکز تولید و عرضه ماهیان زینتی هستند.

این مقام مسئول درا دامه افزود: بنگاههای مشمول در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال باشند نیز می توانند ازاین تسهیلات بهره مند شوند .

مصطفایی در ادامه سخنان خود افزود: شاغلین هدف این تسهیلات در بنگاههای مشمول از بیمه بیکاری بهره مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا 1398/12/1 نیروی کار خود را تعدیل نکرده (براساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی) و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود براساس متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال ۱۳۹۸ اقدام کرده باشند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد :دیگر گروههای هدف که می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند عبارتند از : با نیروی شاغل (براساس تعداد شاغلین متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی ۱۳۹۸) قرارداد کار در سال ۱۳۹۹ منعقد کرده و متعهد به حفظ آنها تا پایان سال ۱۳۹۹ شده است. تسهیلات موضوع تصویب نامه برای پرداخت دستمزد نیروی کار طی دوره سه ماه ابتدای سال ۱۳۹۹ و تامین بخشی از هزینه های عملیاتی واحد کسب و کار اختصاص می یابد و صرف آن در محلی غیر از موارد تعیین شده مجاز نمی باشد. مبلغ تسهیلات برای واحدهای کسب و کار موضوع بند اول یکصد و بیست (120) میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده با رعایت شرایط قید شده در بندهای مذکور تعیین می‌شود. که 70 درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه های دستمزد و 30 درصد آن برای سایر هزینه های عملیاتی مرتبط با کسب و کار است.

وی ادامه داد : موسسه اعتباری در صورت تصویب و انعقاد قرارداد با واحد کسب و کار، تسهیلات مصوب را به صورت دو مرحله ای پرداخت می کند. برای واحدهای دارای 50 نفر شاغل به بالا، سهم دستمزد شاغلین نزد آن موسسه مسدود و براساس فهرست اعلامی کارفرما که احراز اشتغال آن به تایید سازمان تأمین اجتماعی رسیده و در سامانه کارا درج شده، در وجه نیروی کار پرداخت کند.

مصطفایی افزود: موسسه اعتباری موظف است تمامی درخواست های واحد های کسب و کار تایید شده از سوی دستگاه بخشی و یا کارگروه را که قبل از پایان خرداد ماه سال 1399 به آن موسسه ارسال شده، پذیرش کند.

وی ادامه داد : نرخ سود تسهیلات موضوع این شیوه نامه با توجه به ماده 7 آیین نامه 12 درصد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید