Iranian Agriculture News Agency

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت

کمبود مرغ در ایلام رفع می‌شود

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام گفت: کمبود مرغ در سطح استان ایلام برطرف شده و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کمبود مرغ در ایلام رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، عزت الله عبدخانی گفت: در یک مقطع زمانی، با کمبود مرغ در استان ایلام مواجه شده بودیم که عواملی مانند تامین نهاده دامی از گمرکات، حمل و نقل و همچنین اختلاف قیمت مرغ برای مصرف کنندگان در مقایسه با استان‌های همجوار ، سبب شده بود که مرغدار تمایلی برای تحویل مرغ به کشتارگاه نداشته باشد.

او ادامه داد: با تدابیری که در ستاد تنظیم بازار اتخاذ گردید، این مشکل چند روزی است که برطرف گردیده و مطابق مصوبه تنظیم بازار کشور، مرغ با قیمت ۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده ، به مقدار کافی عرضه شده است.

عبدخانی در رابطه با قیمت برنج در سطح استان ایلام اظهار کرد: برنج به میزان کافی در فروشگاه‌های سراسر استان وجود دارد ، اما دارای اختلاف قیمتی است که طی یک ماه گذشته شاهد آن بودیم و دلیل آن نیز ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و نیمایی است.

او ادامه داد: در گذشته برنج وارداتی پاکستانی و هندی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شد ، اما اکنون با ارز نیمایی که تحت تاثیر ارز آزاد است وارد کشور می‌شود ، لذا این موضوع سبب شده تا قیمت برنج از ۸۹ هزار تومان در هر کیلو ، به بالای ۱۵۰ هزار تومان با فاکتور رسمی توزیع شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت اظهار کرد: دولت برای تعدیل قیمت‌ها ، توزیع برنج یارانه‌ای با قیمت ۸۹ هزار تومان را در برنامه دارد که این توزیع در گذشته انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد.

او مطرح کرد: از شهروندان گرامی خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه گران فروشی ، موضوع را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند تا با متخلفان برخورد‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید