Iranian Agriculture News Agency

پرداخت ۷۶۰ میلیارد ریال به گندم‌کاران خراسان شمالی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۷۶۰ میلیارد ریال از وجوه محصول خریداری شده از گندم‌کاران استان، به تولیدکنندگان پرداخت شده است که این روند ادامه دارد.

پرداخت ۷۶۰ میلیارد ریال به گندم‌کاران خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد بدری گفت: تلاش داریم تا وجوه مربوط به خرید محصول گندم کاران به موقع پرداخت شود و این امر برای خرید گندم که تا ۱۱ تیرماه تحویل شده، محقق شده است.

وی افزود: تاکنون ۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است. 

وی درباره گلایه ها از تاخیر در خرید گندم از کشاورزان شهرستان های مانه و سملقان و فاروج گفت: این سیلوها در چند سال گذشته، به علت برخی تخلفات، در امر خرید گندم، پلمب شده بود و بر این اساس، خریداری از کشاورزان این شهرستان ها، انجام نمی شد.

بدری گفت: اکنون، سیلوها در شهر آشخانه و فاروج، با همکاری و پیگیری فرمانداران و قوه قضایی، فعال شد و خرید گندم از سر گرفته شده است. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: کد خرید برای این مراکز صادر شده است و با تغییر کاربران سیلوها، موضوع توقف فعالیت، حل شده است.

بدری با اشاره به اینکه امسال برای رفاه حال کشاورزان، شمار مراکز خرید گندم در استان بیشتر شده است گفت: اکنون خرید این محصول در ۲۶ مرکز دارای کد در حال انجام است. 

وی درباره مشکل در تولید گندم گفت: امسال به علت های مختلف راندمان تولید گندم در واحد سطح، کاهش دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: نامرغوب بودن سموم و بذر گندم و نیز شرایط آب و هوایی و تنش هوایی (تف باد)، علت کاهش راندمان تولید گندم عنوان شده است.

پیش بینی می شود امسال ۲۶۸ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۶ هزار تن از این میزان به صورت تضمینی خریداری شود.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید