Iranian Agriculture News Agency

کارشناس مسئول زنان روستایی جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

صندوق اعتبارات خرد روستایی و عشایری خراسان رضوی در مسیر توسعه

کارشناس مسئول زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی گفت: صندوق اعتبارات خرد روستایی و عشایری استان خراسان رضوی در مسیر توسعه و شکوفایی قرار دارد.

صندوق اعتبارات خرد روستایی و عشایری خراسان رضوی در مسیر توسعه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  مژگان یوسفلی اظهار کرد: در راستای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی راه‌اندازی و فعال‌سازی صندوق‌های خرد روستایی و عشایری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: از اهداف تشکیل صندوق اعتباری خرد روستایی می‌توان به افزایش دسترسی روستاییان کم درآمد به تسهیلات، توانمندسازی روستاییان و عشایر برای فعالیت‌های مشارکتی و ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد اشاره کرد.

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان  یادآور شد: ایجاد بستری مناسب برای مشارکت زنان و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی به خصوص برگزاری کارگاه، کلاس‌های آموزشی و بازدیدهای ترویجی ازجمله اهداف اصلی تشکیل صندوق‌های اعتباری است.

یوسفلی خاطرنشان کرد: صندوق اعتبارات خرد روستایی و عشایری استان خراسان رضوی در مسیر توسعه و شکوفایی قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: پروژه تشکیل و اجرای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی چندین سال است که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور، کاهش بیکاری، عدالت اجتماعی و کاهش فقر در مناطق روستایی آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد. در دو سال گذشته با همکاری صندوق کارآفرینی امید197 صندوق در استان راه اندازی شده است که 145 صندوق تا کنون تسهیلات دریافت کرده اند

وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات دریافتی تا کنون  62 میلیارد و 750 میلیون ریال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید