Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده اظهار کرد:

دامپروری یکی از بخش‌های اصلی تغذیه‌ای کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت بخش دامپروری در استان گفت: دامپروری بخش تاثیرگذار در جامعه و یکی از بخش‌های اصلی و مهم تغذیه‌ای کشور است.

دامپروری یکی از بخش‌های اصلی تغذیه‌ای کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ای که با حضور تشکل‌های بخش دامپروری استان برگزار شد گفت: دامپروری بخش تاثیرگذار در جامعه و یکی از بخش‌های اصلی و مهم تغذیه‌ای کشور است.

وی با بیان اینکه 65 هزار نفر بهره‌بردار در این بخش مشغول فعالیت هستند افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده بخش کشاورزی نظام‌های بهره‌برداری هستند که اگر به خوبی به آن پرداخته شود تولید نیز رونق می‌گیرد.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر انتظار دولت از بخش کشاورزی ارزآوری و صادرات است و در شرایط کنونی تامین کالای داخلی مبنی بر اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف اصلی این بخش است.

در ادامه این جلسه عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز اظهار داشت: استان خوزستان دارای بیشترین تنوع دام سبک و سنگین در کشور است و به دلیل اراضی کشاورزی وسیع، وجود رودخانه‌ها، منطقه آزاد و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای پتانسیل فراوان در این بخش است.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد تولیدات دامی به صورت سنتی و 90 درصد طیور توسط مرغداری‌های صنعتی تولید می شود افزود: 270 هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات و تأسیسات دامپروری است که در هیچ بخش کشاورزی این هزینه صورت نمی‌گیرد.

نیرومند ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی و کار گروهی توانستیم با کمترین تنش اجتماعی خوراک دام را توزیع کرده و کارخانجات خوراک دام را فعال کنیم همچنین قیمت کنسانتره را کاهش داده و سرمایه گذار جدید در استان جذب کردیم که راه اندازی مرغداری صنعتی تخمگذار در مدت 9 ماه از نمونه‌های بارز این امر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید