Iranian Agriculture News Agency

والی زاده:

تولید محصولات کشاورزی خوزستان از ۱,۷ به ۵ میلیون تن افزایش یافت

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی از اجرای ابرپروژه های آب‌وخاک خبرداد و گفت: یکی از این ابرپروژه ها احیای اراضی خوزستان و ایلام است که تولید محصولات کشاورزی از ۱,۷ میلیون تن به ۵میلیون تن افزایش می‌دهد.

تولید محصولات کشاورزی خوزستان از ۱,۷ به ۵ میلیون تن افزایش یافت

به گزارش ایانا، ساسان والی زاده در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در بخش ویژه «باسخنگویان» با اشاره به فعالیت های گسترده ای که وزارت جهاد کشاورزی در هفته گذشته انجام داد، از اجرای ابر پروژه های آب و خاک کشور خبر داد و گفت: یکی از این ابرپروژه ها احیای اراضی خوزستان و ایلام است و در نتیجه اجرای این پروژه تولید محصولات کشاورزی از ۱,۷ میلیون تن به ۵ میلیون تن افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: همین اتفاق در شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در حال رخ دادن است و سبب خواهد شد از ۷۶۰ هزار تن به ۵ میلیون تن برسد. درخوزستان با اجرای طرح ۴۵ هزار هکتاری، محصولات کشاورزی از ۴۱۱ هزار تن به ۹۶۰ هزار تن افزایش پیدا می کند و این یک جهش تولید در صنعت کشاورزی کشور است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به حضور دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در روز سه شنبه در مجلس خبر داد و اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس میزبان وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود و قرار است راجع به برنامه های جهش تولید، امنیت غذایی و موضوعات روز کشاورزی هم اندیشی شود.

وی از ممنوع شدن یک گروه از صادرات و همچنین آزاد شدن گروه دیگری از محصولات کشاورزی خبر داد و بیان کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در بازار تخم مرغ شکل گرفته بود که بخش زیادی از آن نیز غیر اصولی بود، تصمیم گرفتیم صادرات مرغ را ممنوعیت کنیم و همه مجوزات قبلی در این زمینه باطل شد تا قیمت تعدیل شود و مردم بتوانند تخم مرغ را با قیمت متعادلی دریافت کنند.

والی زاده درباره آزاد شدن صادرات گروه دیگر محصولات کشاورزی گفت: کشاورزان امسال خارج از الگوی کشت مازاد تولید داشتند و از طریق شرکت های تولید رب گوجه، صادرات بلا مانع اعلام شد تا کمکی به تولیدکنندگان این حوزه کمک شده باشد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی از مبارزه نفس گیر با ملخ گفت و عنوان کرد: امسال این آفت فوق العاده سنگین بود و همکاران وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه فعالیت گسترده ای کردند. این مسئله از سال گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد. چند استان کشور درگیر این آفت هستند.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با ملخ ها اعلام کرد: فقط در سیستان و بلوچستان در هشت ماه گذشته ۱۸۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی از آفت ملخ عاری شده است. در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سمنان این وعده را بدهیم که در کمتر از دو هفته آینده ملخ ها به طور کامل کنترل می شود و مانع آسیب رسانی این آفت به مزارع کشاورزان خواهیم شد.

والی زاده از توافقات وزارت جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا و شرایطی که تولید کنندگان مرغ گوشتی کشور دارند، وام های بانکی این تولیدکنندگان استمهال شود و قرار است تسهیلات سرمایه درگردش به این تولید کنندگان اعطا شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید