Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی:

اضافه شدن بخشی از مشاغل کشاورزی برای بهره مندی از تسهیلات کرونا

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گفت : بخشی از مشاغل کشاورزی جهت استفاده و بهره مندی از تمهیدات و تسهیلات کرونا اضافه شد.

اضافه شدن بخشی از مشاغل کشاورزی برای  بهره مندی از تسهیلات کرونا

به گزراش خبرنگار ایانا در استان قزوین حمیدرضا تبسمی با بیان این مطلب افزود: با ابلاغیه معاون اقتصادی ریاست جمهوری و به منظور جبران بخشی از خسارت واحدهای تولیدی حقیقی و حقوقی فعال بخش کشاورزی آسیب دیده از ویروس کرونا و همچنین حفظ اشتغال و تامین هزینه‌های عملیاتی، بخشی از مشاغل کشاورزی به عنوان رسته چهاردهم جهت بهره مندی از تمهیدات و تسهیلات کرونا به رسته‌های آسیب‌دیده اضافه شد.

وی اظهار کرد: این مشاغل شامل؛ پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی‌ و مراکز تولید و عرضه ماهیان زینتی می باشند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ این مشاغل را شامل  سبزی و صیفی جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی‌ و مراکز تولید و عرضه ماهیان زینتی برشمرد و گفت : تسهیلات کرونا تنها به متقاضیانی تخصیص خواهد یافت که در سامانه «کارا» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام  و پس از طی فرآیند اداری به بانک های عامل معرفی  می شوند.

تبسمی افزود: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت 24 ماهه (دوساله) و برای صاحبان مجوز واحدهای تولیدی که در ایام کرونا فعال و یا نیمه فعال بوده اند منظور شده است.

وی یاد آور شد : این تسهیلات به صورتی است که؛ به ازای هر شاغل 120 میلیون ریال به صاحب مجوز کسب و کار پرداخت می‌شود که 70 درصد آن برای پرداخت دستمزد شاغلین و 30 درصد برای هزینه‌های عملیاتی واحد کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید