Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد

آبیاری تناوبی در 26 هزار هکتار شالیزار بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از آبیاری تناوبی در 26 هزار و 508 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مازندران، سید احمد طاهری با اشاره به اینکه 47 هزار و 147 هکتار اراضی زراعی شهرستان بابل به کشت برنج اختصاص یافت، گفت: وضعیت سبز مزارع شالیزاری این شهرستان مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در ادامه از خوشه دهی ارقام محلی برنج در 22 هزار و 183 هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان تا نیمه اول تیرماه امسال خبر داد.

وی تصریح کرد: تاکنون مبارزه مکانیکی با علف های هرز با انجام عملیات وجین دستی در 46 هزار و 644 هکتار از مزارع شالیزاری این شهرستان صورت گرفت.

طاهری با اشاره به مبارزه با بلاست برگ در 5 هزار و 993 هکتار و بلاست خوشه در 9 هزار و 410 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان، افزود: مبارزه بیولوژیک در نسل دوم کرم ساقه خوار برنج در 2 هزار و 788 هکتار، مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار در نسل اول در 4 هزار و 307 هکتار و نسل دوم 13 هزار و 47 هکتار صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به آبیاری تناوبی در 26 هزار و 508 هکتار از اراضی شالیزاری، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، ضروریست آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد با آبیاری تناوبی جایگزین شود.

وی ادامه داد: تهویه خاک و خارج کردن گازهای سمی، صرفه جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از عدم زهکشی و افزایش عملکرد از دیگر مزایای آبیاری تناوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در خاتمه یادآور شد: بازدید از وضعیت مزارع شالیزاری، ارائه توصیه های فنی کشاورزی از جمله مبارزه با آفات، انواع بیماری های برنج، تغذیه و مدیریت بهینه مصرف آب در روند کاری کارشناسان ستادی و مراکز جهاد کشاورزی 9 گانه این مدیریت قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید