Iranian Agriculture News Agency

مطالعات آبخیزداری در 99 هزار هکتار از اراضی شاهرود انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه مطالعات آبخیزداری در 99 هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شد، گفت: احداث بندهای خاکی سال گذشته تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مطالعات آبخیزداری در 99 هزار هکتار از اراضی شاهرود انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه مطالعات آبخیزداری در 99 هزار هکتار از اراضی شاهرود انجام‌شده است، اظهار کرد: این مطالعات در چهار حوزه دهملا با 44 هزار و 480 هکتار، تاش 13 هزار و 833 هکتار، مجن 18 هزار و 422 هکتار و ابرسج 22 هزار و 319 هکتار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این بندهای خاکی 30 میلیون مترمکعب روان آب را جمع‌آوری می‌کند، افزود: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری به کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی ازجمله سیل، خشک‌سالی، تغییر اقلیم، مقابله با کمبود و بحران آب و بیابان‌زایی کمک می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه اعتبار آبخیزداری برای سال 99 شهرستان هنوز تخصیص پیدا نکرده است، افزود: سال گذشته 104 هزار میلیارد و 465 میلیون ریال از اعتبارات ملی و 26 میلیارد و 434 میلیون ریال اعتبار استانی به این حوزه اختصاص یافت.

کشاورزیان بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری شهرستان شاهرود پیشرفت فیزیکی 70 درصد دارد، تصریح کرد: معتقدیم تقویت مشارکت مردم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند به بخش کشاورزی نیز کمک کند ازاین‌رو می‌توان گفت یکی دیگر از مزایای آبخیزداری کمک به رونق و جهش تولید است.

وی افزود: احداث بندهای سنگ و ملات حوزه ابرسج، میقان، ابر، سورخان و تاش انجام‌شده است بارندگی‌های بهار امسال نشان داد که این اقدامات به‌خوبی توانسته در کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی نیز نقشی مؤثر داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید