Iranian Agriculture News Agency

پایش مراتع ییلاقی شهرستان سرخه آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه از آغاز طرح پایش و سرشماری دام در مراتع شهرستان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان فصل چرا در مراتع شهرستان ادامه خواهد داشت.

پایش مراتع ییلاقی شهرستان سرخه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد راستین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح پایش و سرشماری از اواخر خردادماه امسال آغازشده است اظهار کرد: هم‌زمان با آزادسازی مراتع ییلاقی طرح پایش و سرشماری دام برای حفاظت از مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی، مدیریت تعادل دام و مرتع در 2 مرحله زمانی از فصل بهره‌برداری ییلاق و قشلاق به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مجموع دام‌های اهلی شامل گوسفند، بز، میش و شتر در این طرح سرشماری می‌شوند، افزود: در این طرح مرتع‌داران و بهره‌برداران موظف‌اند تا با رعایت اصول بهره‌برداری از مراتع، تعداد دام مجاز خود را با تولید مرتع تطابق دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: بر اساس پروانه چرا‌های صادره دامداران از اواسط خرداد تا اواسط شهریورماه در مراتع شهرستان حضور دارند و همه‌ساله به‌منظور تعادل بخشی دام و مرتع، سرشماری دام در مراتع این شهرستان طرح پایش مراتع انجام می‌شود که این مهم با نظارت یگان حفاظت و واحد مرتع اداره انجام می‌پذیرد.

راستین بیان کرد: در این طرح مجریان طرح‌های مرتع‌داری موظف هستند بر اساس قرار داد منعقده نسبت به اجرای طرح بر اساس جدول زمان‌بندی مندرج در کتابچه اقدام و در صورت اتمام دوره اجرای طرح، بازنگری طرح مرتع‌داری خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید