Iranian Agriculture News Agency

ضرورت تکمیل زنجیره برای جهش تولید در بخش دامپروری خراسان شمالی

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اشتغال در بخش دامداری استان، به حالت اشباع رسیده از این رو نیاز است تا تکمیل زنجیره تولید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت تکمیل زنجیره برای جهش تولید در بخش دامپروری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد اربابی گفت: در این زمینه متقاضیانی برای دریافت تسهیلات اشتغال زای طرح های روستایی و عشایری مراجعه کرده و برای ایجاد و راه اندازی واحدهای مربوط اقدام کرده اند.

وی افزود: در این زمینه،  ایجاد کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان اسفراین، با استفاده از تسهیلات روستایی و عشایری، وارد مرحله اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: این کشتارگاه با ظرفیت بالا برای کشتار دام سبک و سنگین در اسفراین در حال اجرا است و برای این طرح، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۲۰ میلیارد ریال آن از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی وعشایری تامین می شود.  

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ایجاد مزارع پرورش شترمرغ مولد، از دیگر طرح ها است که با تسهیلات روستایی و عشایری در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: مزرعه پرورش شترمرغ مادر، در جاجرم و بجنورد و شیروان از سایر طرح های بهره برداری شده اشتغال روستایی و عشایری در استان است.

وی افزود: طرح زنجیره مرغ مادر گوشتی در شیروان، ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

اربابی با اشاره به اینکه ارزان بودن تسهیلات روستایی و عشایری، اقبال به دریافت این اعتبارات را افزایش داده است گفت: در نواحی صنعتی استان طرح های زیادی در حوزه فراوری گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی ودامی وبسته بندی محصولات کشاورزی در حال اجرا است.

وی گفت: واحد تولید انواع تابلو برق و یراق آلات صنعت برق در شیروان هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تا ۲ ماه آتی به بهره برداری می رسد، با آغاز به کار آن برای ۵۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی استان اشتغال زایی می‌شود.  

اربابی اظهار کرد: در شهرستان مانه و سملقان هم واحد فرآوری میوه، سبزی و بسته بندی زعفران در ناحیه صنعتی، بهره برداری شده است و بری ۳۰ نفر شغل ایجاد شده است.  

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: واحد تولید شامپو و مواد شوینده در ناحیه صنعتی شهرستان مانه و سملقان دیگر واحدی است که با تسهیلات روستایی و عشایری راه اندازی و بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا،  برخی از کسب و کارها در استان، به تولید ماسک و تولید مواد شوینده وضدعفونی روی آوردند افزود: اکنون چند طرح تولید ماسک پزشکی و شوینده و بهداشتی، برای استفاده از تسهیلات روستایی و عشایری، متقاضی شده اند،  این طرح ها درنواحی صنعتی روستایی شهرهای مانه و سملقان و شیروان در حال اجرا است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع روستایی و عشایری درخواست شده است که درحال پرداخت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید