Iranian Agriculture News Agency

میزان تولید سالانه قارچ در قروه به 650 تن افزایش می‌یابد

کارشناس مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی قروه گفت: از ۱۰ واحد تولیدی خانگی پرورش قارچ در قروه سالانه ۲۰۰ تن قارچ تولید می‌شود که با بهره‌برداری از ۲ واحد صنعتی در حال تجهیز، این میزان به ۶۵۰ تن در سال افزایش می‌یابد.

میزان تولید سالانه قارچ در قروه به 650 تن افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،جواد جلالی اظهار کرد: در زمینه پرورش قارچ ۶۰ بهره‌بردار فعالیت دارند که به صورت غیرمستقیم برای ۱۵۰ نفر در این شهرستان اشتغالزایی پایدار ایجاد شده است‌.

وی در ادامه تصریح کرد: قارچ خوراکی بهترین پروتئین گیاهی و جایگزین مناسب برای مصرف گوشت قرمز محسوب می‌شود از این رو از بازپسندی مطلوبی برخوردار است.

جلالی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار مالی می‌توان سطح سالن‌های پرورش قارچ در قروه را توسعه داد و نتیجه آن علاوه بر افزایش تولید، زمینه صادرات به کشورهای همسایه مانند عراق و خلیج فارس را دارد.

وی در ادامه افزود: از ۱۰ واحد تولیدی خانگی پرورش قارچ در قروه سالانه ۲۰۰ تن قارچ تولید می‌شود که با بهره‌برداری از ۲ واحد صنعتی در حال تجهیز، این میزان به ۶۵۰ تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته کارشناس مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی قروه، به دلیل نظارت و مدیریت تولید، قارچ خوراکی تولیدشده در این شهرستان کیفیت مطلوبی دارد که می‌توان به جای فله‌فروشی با ایجاد صنایع تبدیلی آن را به صورت بسته‌بندی روانه بازار مصرف کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید