Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مزرعه و تغذیه گیاهی محصول گوجی بری در روستای کردلر شهرستان کلیبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر از برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی مدیریت مزرعه و تغذیه گیاهی محصول گوجی بری در روستای کردلر بخش مرکزی این شهرستان خبر داد .

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مزرعه و تغذیه گیاهی محصول گوجی بری در روستای کردلر شهرستان کلیبر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی نجفی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: براساس طرح توانمندسازی مهارتهای زنان روستایی و عشایری زنجیره ارزش گیاهان دارویی در محل سایت اصلی گلخانه خانم سیما خدایی با تدریس خانم رفعتی محقق معین گیاهان دارویی مرکز تحقیقات ، تابعین فرعی ، مدیران عامل صندوق خرد زنان روستاهای عربشاه خان و دلاوران ، اعضای شرکت تعاونی گندم کاران ارسباران و جمعی از اعضای بسیج خواهران سپاه ناحیه کلیبر شهرستان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی با مشارکت و همکاری کانون بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج سازندگی و بسیج خواهران سپاه ناحیه کلیبر و اداره ترویج و آموزش این مدیریت برگزار شد .

 نجفی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی تعداد 37 نفر از بانوان محترم در این کارگاه حضور داشتند یادآور شد: این گلخانه که در شروع فعالیت در مساحت 150متر مربع و سرمایه اولیه 40 میلیون تومان احداث گردیده است قرار است جهت گسترش فعالیت محصولات تولیدی گلخانه به نهالستان 2 هکتاری انتقال داده شوند.

خانم رفعتی مدرس کارگاه نیز در مورد چگونگی تهیه زمین ،نحوه کاشت ، خواص ضد سرطانی گوجی بری که ظاهری شبیه زغال اخته دارد و به الماس سرخ لقب گرفته است، همچنین نحوه هرس ، کودهی و تکثیر و پرورش این محصول مطالبی را ارائه نموده و در آخر کلاس  بازدیدی جمعی از گلخانه صورت گرفت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید