Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گزارشی در مورد آخرین وضعیت خرید ، پرداخت وجوه گندم و کلزای کشاورزان کشور را ارائه داد.

افزایش ۹ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمدعلی اقدسی بیان کرد: برداشت گندم از اواسط فروردین ماه سال جاری از استان‌های با اقلیم گرم آغاز و اکنون عمدتاً در اقالیم معتدل و سرد در حال انجام می باشد. بدین ترتیب تاکنون قریب به ۴۵ درصد اراضی گندم برداشت شده و این عملیات تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تا کنون جمعا ۴.۵۲ میلیون تن گندم به ارزش ۱۱۴۱۴۰ میلیارد ریال تحویل سیلو ها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی شده است. از این مقدار مبلغ ۹۹۹۳۰ میلیارد ریال (معادل ۸۷،۵ درصد) پرداخت شده است.

اقدسی گفت: مقدار خرید تضمینی گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته در همین تاریخ ۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا تاکنون ۲۴۳ هزار تن دانه به ارزش ۱۰۸۹۰ میلیارد ریال تحویل شرکت بازرگانی دولتی شده که تا تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۷۹ درصد بهاء محصول پرداخت گردیده است.

اقدسی در پایان خاطرنشان نمود: در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی در حد توان همراهی و همکاری لازم را با مسئول خرید تضمینی گندم و کلزا ( وزارت صنعت، معدن و تجارت) بعمل آورده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید