Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی کردستان سرمایه‌گذاری می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال با سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریالی، ۱۸۳ هزار و ۳۹۸ تن به ظرفیت تولیدات محصولات کشاورزی این استان اضافه می‌شود.

بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی کردستان سرمایه‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری در ۱۰ زیربخش کشاورزی شامل آب و خاک، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، دام و طیور، شیلات، توسعه بازرگانی، صنایع تبدیلی و ترویج انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: منابع مالی این سرمایه‌گذاری‌ها از چهار محل شامل سه هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال از محل تملک ملی، یک هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال از محل تملک استانی، ۱۳ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات دولتی و ۲۹۲ میلیارد ریال نیز از محل خودیاری بهره‌برداران تامین خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این سازمان در نظر دارد امسال برنامه‌های توسعه‌ای خود را به سمت تحقق اهداف جهش تولید سوق داده تا علاوه بر رسیدن به افزایش ۱۸۵ هزار و ۳۹۸ تنی محصولات، موجبات ایجاد هفت هزار و ۸۵۳ فرصت شغلی جدید و تثبیت ۴۰ هزار و ۳۰۵ شغل را فراهم کند.

وی یادآور شد: در این برنامه کاری بخش زراعت با پنج هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری بیشترین میزان پیش بینی را به خود اختصاص داده و پس از آن آب و خاک با چهار هزار و ۸۷ میلیارد ریال، دام طیور با ۲ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال و باغبانی با ۲ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سپری تاکید کرد: انتظار می‌رود با تحقق این میزان سرمایه گذاری میزان تولیدات فعلی کشاورزی کردستان از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید