Iranian Agriculture News Agency

تولید سه هزار شاخه گل رز در خراسان‌جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان با اشاره به تولید روزانه سه هزار شاخه گل در خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش گل رز داشته و گل تولیدی در این منطقه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

تولید سه هزار شاخه گل رز در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی با بیان اینکه دو واحد پرورش گل رز در خراسان‌جنوبی وجود دارد، بیان‌کرد: این دو واحد به طور متوسط اشتغال‌زایی برای ۲۰ نفر از شهروندان ایجاد کرده‌اند و بیشتر گل رز تولیدی نیز مربوط به شهرستان بیرجند است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: متأسفانه شیوع کرونا در ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ و تعطیلی برخی مراسم‌ها تقاضا برای خرید گل را به شدت کاهش داد.

وی ادامه‌داد: این کاهش تقاضا برای خرید، گلخانه‌داران استان را وادار به کاهش تولید کرد و این مسئله در کنار کاهش قیمت خسارت زیادی را به تولیدکنندگان گل رز استان وارد کرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تولید گل رز تا حد زیادی در خراسان‌جنوبی به روال عادی برگشته است، گفت: روزانه در خراسان‌جنوبی بین سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ عدد گل رز تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: گل تولیدی در خراسان‌جنوبی به استان‌های مشهد، اصفهان و تهران ارسال شده و بخشی از آن نیز در داخل مصرف می‌شود.

رضایی ادامه‌داد: با توجه به کیفیت بالای گل رز تولیدی در خراسان‌جنوبی، استان ظرفیت صادرات این محصول را با لحاظ شرایطی دارا است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: افزایش سطح زیر کشت تولید گل رز یکی از الزامات صادرات محور شدن تولید این محصول در استان است و با لحاظ این شرایط می‌توانیم پایانه صادراتی گل رز در خراسان‌جنوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید