Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مریوان

برداشت جو در بیش از ۲ هزار هکتار مزارع مریوان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مریوان از آغاز کار برداشت جو در سطح ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت این محصول در این شهرستان خبر داد.

برداشت جو در بیش از ۲ هزار هکتار مزارع مریوان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد رحیمی اظهار کرد: کار برادشت جو از اواسط تیر آغاز شده و پیش بینی می شود سه هزار و ۷۰۰ تُن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار مزارع جو در شهرستان مریوان، یک هزار و ۹۵۰ هکتار آن به صورت دیم و ۴۲۰ هکتار آن نیز به صورت کشت آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان یادآور شد:‌ تعداد ۲ هزار و ۲۸ نفر بهره بردار در این شهرستان مشغول کشت و برداشت جو هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از یک هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: مقدار جو برداشت شده در هر هکتار از زمین آبی ۲/۷ تن و در هر هکتار از زمین‌های دیم ۱/۳ تن است و بیشترین مصرف جو در مریوان برای واحدهای دامداری بزرگ شیری و پرواری گاو و گوسفند است.

رحیمی میانگین درآمد ناخالص حاصل از کاشت یک هکتار جو را ۳۷ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۸۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش جو نصیب جوکاران این شهرستان شود.

وی تاکید کرد: سال قبل ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی مریوان زیر کشت جو رفته بود و در پایان سال شاهد عملکرد سه هزار و ۵۰۰ تُنی برداشت این محصول در این شهرستان بودیم که امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش سطح تولید جو را شاهد هستیم.

شهرستان مریوان دارای ۲۴ هزار هکتار اراضی زراعی و ۵۵ هزار هکتار اراضی باغی است، مهمترین محصولات تولیدی این شهرستان انگور و توت فرنگی است در واقع قطب تولید این محصولات در استان کردستان به شمار می‌رود.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید