Iranian Agriculture News Agency

۲۰۰ هکتار زمین زراعی مریوان زیر کشت سیب زمینی رفته است

رییس جهاد کشاورزی مریوان گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال به کشت سیب زمینی اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

۲۰۰ هکتار زمین زراعی مریوان زیر کشت سیب زمینی رفته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد رحیمی اظهار کرد:‌ متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار بطور میانگین ۵۵ تن است.

وی افزود: میانگین برداشت سیب زمینی در  اراضی شهرهای قروه و دهگلان که قطب تولید سیب زمینی در استان کردستان هستند ۷۰ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان یادآور شد: ۲۰ بهره بردار در این شهرستان در بخش تولید سیب زمینی مشغول هستند و برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۸۰ هکتار از زمین های کشاورزی مریوان زیر کشت سیب زمینی رفته بود و بیش از چهار هزار تن محصول نیز در این شهرستان تولید شد.

رحیمی گفت: از مجموع ۲۰۰ هکتار زمین  کشاورزی در مریوان که زیر کشت سیب زمینی رفته ۱۱ هکتار کشت پاییزه و ۱۸۹ هکتار نیز کشت بهاره است که باتوجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش بینی می‌کنیم در سنوات آینده تولید سیب زمینی در این شهرستان افزایش پیدا کند.

‌مریوان دارای ۲۴ هزار هکتار اراضی زراعی و ۵۵ هزار هکتار اراضی باغی است، مهمترین محصولات تولیدی این شهرستان انگور و توت فرنگی است و در واقع قطب تولید این محصولات در استان کردستان به شمار می‌رود.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید