Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان و هیئت همراه از کارخانه پروماک شهرستان سبزوار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی به همراه تعدادی از مدیران اجرایی این سازمان از کارخانه پروماک ، تولیدکننده مکمل پروتئینی از بستر مرغ گوشتی در شهرستان سبزوار بازدید کردند .

بازدید رئیس سازمان و هیئت همراه از کارخانه پروماک شهرستان سبزوار

به گزارش خبرنگار  ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهادکشاورزی در جریان این بازدید گفت: در راستای انجام وظیفه ذاتی سازمان مبنی بر بسترسازی توسعه ، تحقیق و پژوهش به ویژه در زمینه ی کاربست ایده های نو و خلاقانه که در شرایط کنونی به اقتصاد کشور و اعتلای بخش کشاورزی استان کمک کند از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد

محمدرضا اورانی با بیان اینکه استان خراسان رضوی با داشتن ۱۶۴۵ واحد مرغداری گوشتی توان تولید حدود ۲۵۰ هزار تن کود مرغی را دارا است، افزود ؛ بازفرآوری ضایعات و کود مرغی در جهت تغذیه ی دام ها که به ویژه از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است یک ایده خلاقانه است که می تواند با افزایش بهره وری بخشی از مشکلات تامین نهاده های دامی را حل کند

اورانی ادامه داد: ضروری است در راستای ترویج این محصول، بسته ی آموزشی ، ترویجی با مشارکت متخصصین امر تهیه گردد اضافه کرد ؛ تلاش می کنیم از طریق اجرای تفاهم نامه ها ارتباط تولید کنندگان محصول را با مصرف کنندگان تسهیل کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت ؛ کود مرغی با دارا بودن متوسط حدود ۲۴ درصد ماده پروتئینی می تواند پس از فرآوری در جیره غذایی دام ها مورد استفاده قرار بگیرد. منصور برغمدی با بیان اینکه کارخانه پروماک که از سال ۹۶ شروع به کار کرده حدود ۴۸۰۰ تن مکمل پروتئینی تولید کرده است افزود ؛ محصول این کارخانه به اکثر نقاط ایران صادر شده است.

برغمدی افزود ؛ با توجه به اینکه شهرستان سبزوار یکی از مراکز مهم پرورش طیور و به عنوان قطب تامین گوشت سفید شناخته می شود به لحاظ تولید کود دامی به صورت خام سهم قابل توجهی در کشور دارا است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید